Autoritatea de supraveghere britanica a aplicat o amenda de 385.000 de lire sterline pentru nerespectarea legii de protecția a datelor personale de către compania de distribuire a căilor de transport Uber deoarece nu a protejat informațiile personale ale clienților în timpul unui atac cibernetic.
O serie de defecte de securitate a datelor care pot fi evitate au permis accesarea și descărcarea de către atacatori a unor detalii personale de aproximativ 2.7 milioane de clienți britanici dintr-un sistem de stocare bazat pe nor, operat de compania-mamă americană Uber. Acestea includ nume complete, adrese de e-mail și numere de telefon.
Înregistrările a aproape 82.000 de șoferi din Marea Britanie – care au inclus detalii despre călătoriile făcute și cât au fost plătite – au fost luate, de asemenea, în timpul incidentului din octombrie și noiembrie 2016.
Investigația autoritatii de supraveghere britanice a constatat că „precompletarea credentială”, un proces prin care perechi de nume de utilizator și parolă compromise sunt injectate pe site-uri web până când sunt potrivite cu un cont existent, a fost folosit pentru a obține accesul la stocarea datelor Uber.
Cu toate acestea, clienților și șoferilor afectați nu li sa spus despre incident mai mult de un an. În schimb, Uber a plătit atacatorilor responsabili 100.000 de dolari pentru a distruge datele pe care le-au descărcat.
Directorul de Investigații Steve Eckersley a spus:
„Acesta nu a fost doar un eșec serios al securității datelor de la Uber, ci o ignorare totală a clienților și șoferilor ale căror informații personale au fost furate. În acel moment nu s-au luat măsuri pentru a informa pe nimeni afectat de încălcare sau pentru a oferi ajutor și asistență. Asta le-a lăsat vulnerabile. „
Incidentul, o încălcare gravă a principiului șapte din Legea privind protecția datelor din 1998, a avut potențialul de a expune clienții și șoferii afectați la risc crescut de fraudă. A ieșit la lumină când un anunț făcut de compania însăși a fost raportat de mass-media în noiembrie 2017.
Dl Eckersley a adăugat:
„Plătirea atacatorilor și apoi păstrarea liniștită a acestora după aceea nu a fost, în opinia noastră, un răspuns adecvat la atacurile cibernetice.
„Deși nu exista nicio obligație legală de a raporta încălcări ale datelor în conformitate cu vechea legislație, practicile slabe ale Uber de protecție a datelor și deciziile și comportamentele ulterioare ar fi putut complica suferința celor afectați”.
Autoritatea pentru protecția datelor pentru Țările de Jos, Autoriteit Persoonsgegevens, a emis, de asemenea, o amendă pentru Uber astăzi, conform propriei sale legislații înainte de GDPR. Autoritatea de reglementare din Țările de Jos a fost membrul conducător al unei echipe internaționale de lucru, care a inclus Autoritatea britanica și care a cooperat la investigarea efectelor incidentului în jurisdicțiile lor respective.